Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Homeopati

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Homeopati

Tiada siapa yang suka pergi ke pejabat doktor dan perlu mengambil ubat-ubatan preskripsi. Selalu ada kesan sampingan kepada ubat-ubatan dan kadang-kadang orang yang telah berada di ubat tertentu bagi kebanyakan hidupnya. Produk homeopati telah menjadi alternatif kepada ubat-ubatan preskripsi. Tetapi adakah anda benar-benar tahu jika ini penawar homeopati boleh membantu penyakit anda? Terdapat banyak kontroversi yang melibatkan homeopati dan melainkan jika anda telah melakukan kerja rumah anda dan disiasat ramuan homeopati, anda boleh mendapati diri anda lebih teruk daripada apabila anda bermula.

Homeopati mendapat namanya dari perkataan homois Yunani (serupa atau suka) dan rasa kesedihan (penderitaan atau penyakit). Penemu homeopati klasik dan penawar yang adalah disebabkan oleh Samuel Hahnemann, seorang doktor Jerman, yang mula bekerja pada prinsip homeopati pada lewat 1700-an. Dia bukan seorang peminat amalan perubatan yang digunakan pada masa itu, seperti yang terdapat di penyewaan darah, lintah atau penyingkiran, dan dia adalah hak untuk jadi tidak percaya kepada mereka amalan kejam, kerana mereka sering melakukan lebih berbahaya daripada baik.

Amalan-amalan perubatan semasa waktu bekerja pada prinsip yang bertentangan. Dr Hahnemann mula memikirkan tentang menggunakan kaedah "seperti penawar seperti" melalui penggunaan ubat-ubatan homeopati. Kepercayaan adalah bahawa jika ejen yang sama dengan apa pesakit menghidap telah diperkenalkan ke dalam pesakit dalam jumlah yang kecil, maka proses penyembuhan semula jadi badan akan dipercepatkan untuk menyembuhkan penyakit itu. Jika konsep ini seolah-olah sama dengan anda ia adalah kerana itu adalah asas bagi vaksin. Vaksin adalah jumlah minit suatu penyakit tertentu yang telah berubah ke tahap di mana ia tidak berbahaya kepada orang itu tetapi masih menyebabkan sistem imun untuk mengetahui sifat-sifatnya dan dengan itu menjadi JavaScript untuk menentangnya dengan betul.

Melalui kerja Dr. Hahnemann yang lengkap Homeopathic Pharmacopoeia manual diperkenalkan ke dalam dunia perubatan. Idea-idea beliau mengenai homeopati tidak lama lagi merebak ke seluruh masyarakat perubatan dan ramai doktor pada masa yang mula memeluk pilihan rawatan homeopati. Malangnya, amalan dan produk yang disenaraikan dalam manual ini tidak diuji secara saintifik supaya kebenaran daripada mereka membawa kepada banyak pertikaian antara doktor dan ahli sains perubatan, dan pengamal homeopati.

Hari ini, walaupun Pentadbiran Makanan dan Ubat-ubatan bertindak sebagai majlis yang mengawal untuk mengesahkan farmaseutikal, ubat-ubatan homeopati tidak termasuk di garis panduan yang sama. Inilah sebabnya mengapa anda boleh membeli ubat-ubatan ini di kedai-kedai makanan kesihatan, farmasi dan juga kedai runcit anda. Persoalan sebenar ialah sama ada atau tidak ubat-ubatan homeopati akan bekerja untuk anda? Malangnya, ia adalah permainan meneka dan anda adalah babi guinea.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar