Hentikan berpeluh Palms - Adakah ETS Pembedahan Really Jawapan Anda ke tangan yang berlebihan Berpeluh?

Hentikan berpeluh Palms - Adakah ETS Pembedahan Really Jawapan Anda ke tangan yang berlebihan Berpeluh?

Jika anda mempunyai berpeluh tangan berlebihan, perubatan dikenali sebagai hiperhidrosis palmar, anda tidak keseorangan. Hanya di Amerika Syarikat, 6 juta penghidap tangan berpeluh telah meminta bantuan dengan berjuta-juta yang lain hanya mengalami secara senyap-senyap dari sini. Tangan berpeluh adalah yang paling kerap turun-temurun walaupun dalam beberapa kes, mereka dicetuskan oleh kebimbangan atau obesiti. Walaupun sains perubatan masih belum menjumpai akar punca sebenar yang mencetuskan kelenjar peluh hiperaktif, doktor cepat untuk menyediakan penyelesaian untuk menghentikan tapak tangan berpeluh.

Biasa disebut-sebut untuk menghentikan tapak tangan berpeluh rawatan seperti antiperspirants, serbuk berubat, biofeedback, krim AICI dan lain-lain ke atas aplikasi kaunter hanya bekerja untuk kes-kes ringan. Kes-kes yang teruk palmar hiperhidrosis memerlukan penyelesaian yang melampau untuk mengubati berpeluh tangan yang berlebihan seperti pembedahan ETS yang pada dasarnya bertujuan untuk membakar atau klip kelenjar mengawal kawasan setempat. Ini adalah satu kaedah yang hampir dijamin untuk menghentikan tangan berpeluh, dengan serta-merta selepas pembedahan. Walau bagaimanapun, ramai pesakit perlu berurusan dengan selepas itu di mana 90 peratus daripada masa itu, menimbulkan berpeluh pampasan pada batang tubuh, muka, ketiak, pangkal paha atau kaki. Untuk kebanyakan pesakit, ini adalah satu set baru sepenuhnya isu-isu perubatan untuk menangani. Bayangkan gambaran memberi anda apabila merundingkan kontrak utama dengan Ketua Pegawai Eksekutif sebuah syarikat besar dengan titisan peluh dari batang tubuh anda.

Rawatan alternatif yang pertama lebih daripada 50 tahun yang lalu, adalah agak bukan pembedahan, bukan invasif dan tidak meninggalkan kesan sampingan tidak seperti pembedahan ETS, adalah iontophoresis. Ini adalah rutin yang mudah untuk menjalankan. Cubalah rendam tapak tangan anda dalam dua dulang yang berasingan daripada air, dan menyambungkan peranti Iontonphoresis itu. Setiap sesi mengambil masa sehingga 20 minit. Menjauhlah sekali setiap rutin hari selama satu minggu dan anda akan mendapat tapak tangan kering. Untuk mengekalkan tahap kekeringan, mengulangi sesi sekali setiap tiga minggu.

Ramai yang terhalang oleh kos yang besar peralatan yang anda boleh menyelesaikan dengan menjadikan peranti anda sendiri. Bahan-bahan kos kira-kira dua puluh dolar dan fungsinya tidak terjejas jika dibandingkan dengan versi komersial.

Jadi, jika anda melawat doktor untuk berpeluh tangan yang berlebihan dan apabila doktor mencadangkan pembedahan ETS, permintaan untuk rawatan alternatif apabila mungkin. Lebih baik lagi, membuat peranti iontophoresis anda dan berhenti tapak tangan berpeluh dalam masa satu minggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar