Pemulihan homeopati Untuk Penyakit Perut

Pemulihan homeopati Untuk Penyakit Perut

Ramai orang mempunyai pelbagai penyakit perut. Sesetengah penyakit ini termasuk hyperacidity, keracunan makanan, pedih hulu hati, makan berlebihan dan selesema perut. Ini penyakit perut boleh berlaku kerana beberapa sebab.

Hyperacidity adalah keadaan yang disebabkan oleh asid terlalu banyak dalam perut. Ini boleh disebabkan oleh penggunaan terlalu banyak alkohol, makan berlebihan, dan makan secara umumnya tidak sihat. Pelbagai jenis makanan keasidan juga boleh menyebabkan hyperacidity. Ini jenis makanan termasuk tomato, oren, lemon, lada panas dan buah anggur. Makan makanan ini secara sederhana jika mereka sakit perut anda. Ubat homeopati untuk mengambil untuk hyperacidity adalah Natrum_Phosphoricum 6X. Ambil setiap 10 hingga 15 minit sehingga keadaan reda.

Keracunan makanan disebabkan oleh makan sesuatu yang tidak bersetuju dengan perut anda. Bakteria berbahaya atau virus mungkin telah dimakan. Anda juga mungkin mengalami dehidrasi, disertai dengan cirit-birit dan muntah-muntah. Makan makanan tercemar atau minum air boleh menyebabkan keracunan makanan. Membuang semua produk makanan yang telah di dalam peti sejuk hingga panjang atau lulus tarikh tamat tempoh mereka. Sila lebih berhati-hati di negara-negara dunia ketiga di mana standard kualiti air tidak begitu tinggi. Membeli dinamakan jenama botol air seperti Aquafina atau Evian. Minum terlalu banyak alkohol juga boleh menyebabkan keadaan ini. Ubat untuk mengambil akan Arsenicum Album 6C setiap jam sehingga 10 jam. Pastikan anda minum air yang banyak untuk menjaga diri anda terhidrat. Dalam kes keracunan makanan yang teruk, sila pergi ke bilik kecemasan terdekat.

Pedih ulu hati biasanya berlaku 30 minit selepas makan. Keadaan ini biasanya disebabkan oleh alkohol, makanan berlemak atau makanan pedas. Nonsteroidal ubat anti-radang termasuk aspirin, ibuprofen (Motrin, Advil, Nuprin) dan naproxen (Aleve) juga boleh menyebabkan pedih ulu hati. Ambil Nux Vomica 6C setiap 10-15 minit sehingga keadaan reda. Heartburn kronik boleh membawa kepada Penyakit Gastroesophageal Reflux. Jika keadaan anda menjadi kronik, sila berjumpa dengan doktor.

Lebih makan biasanya berlaku pada waktu malam kira-kira 2 jam selepas makan. Ini boleh diiringi oleh rasa mual atau muntah-muntah. Senak ini biasanya disebabkan oleh makan makanan yang kaya atau berlemak. Minum banyak air dan makan serat seperti beras perang dan roti gandum untuk mengelakkan makan berlebihan. Serat dan membantu air mengisi perut jadi akan kurang kecenderungan untuk makan terlalu banyak. Mengambil Pulsatilla 6C setiap 10-15 minit sehingga keadaan reda.

Perut Flu dengan kekejangan yang teruk adalah disebabkan oleh jangkitan virus perut dengan cirit-birit mungkin. Selesema perut boleh melalui udara. Ramai bayi lulus selesema perut pada ibu bapa mereka. Berita baik adalah bahawa kebanyakan flus perut biasanya hilang dalam masa beberapa hari. Ambil Colocynthis 6C setiap jam sehingga 10 dos. Lihat doktor jika selesema perut anda tidak hilang dalam tempoh dua hingga tiga hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar