Bantuan Herba Untuk PMS

Bantuan Herba Untuk PMS

PMS adalah sangat tidak selesa. Ia tidak hanya bermula pada satu haid hari; ia sebenarnya bermula sekurang-kurangnya satu dan kadang-kadang dua minggu sebelum ini. Sesetengah orang memanggil tempoh masa ini "Days guruh dan mencerahkan." Perubahan emosi, kebimbangan dan kemurungan disertai oleh kembung, gas, kekejangan dan sakit perut.

Terdapat banyak herba yang boleh membantu menangani gejala, dan beberapa makanan yang boleh membantu. Ubat-ubat herba semula jadi, untuk kedua-dua gejala dan mengurangkan kesannya boleh didapati.



Untuk perubahan emosi dan kebimbangan, Kava Kava, lavender dan chamomile boleh menawarkan kelegaan. Kemurungan boleh lessoned oleh St John Wort. Daun Raspberry boleh membantu dengan beberapa gejala fizikal, serta beberapa ahli keluarga lobak merah, seperti jintan dan Adas.

Beberapa laporan menunjukkan bahawa produk tenusu boleh membantu banyak gejala. Adalah penting untuk membaca label produk tenusu anda pilih, untuk mengelakkan orang-orang yang tinggi dalam natrium. Natrium dan garam boleh membuat gejala lebih teruk lagi, dan menambah pengekalan air untuk campuran.

Diet sebenarnya memainkan peranan penting dalam menangani keadaan ini menyakitkan. Mengelakkan makanan tinggi lemak, kafein dan alkohol akan membantu mengurangkan gejala. Ia adalah penting untuk makan dengan betul, yang bermaksud jumlah yang kecil setiap enam jam.

Walaupun pengekalan air adalah mungkin semasa kitaran, adalah penting untuk minum air yang mencukupi. Makan makanan dengan kiraan air yang tinggi boleh membantu. Tembikai (terutamanya tembikai), timun dan saderi semua pilihan yang baik.

Meningkatkan pengambilan vitamin B dan kalium juga boleh memainkan peranan dalam mengurangkan gejala. Bagi kalium, makanan tambahan tidak diperlukan jika anda menikmati buah-buahan seperti pisang.

Sebelum menukar rutin tambahan atau mula mengambil herba baru, adalah penting untuk menyemak dengan doktor anda untuk memastikan mereka adalah sesuai untuk anda. Sesetengah herba boleh mempunyai interaksi dengan ubat-ubatan, dan beberapa keadaan boleh bertindak balas buruk kepada herba lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar