Tips Untuk Membuat Rumah Anda Bau Pretty Dengan Lavender kering

Tips Untuk Membuat Rumah Anda Bau Pretty Dengan Lavender kering

Aroma lavender telah terbukti untuk menaikkan semangat rakyat dengan memerangi kemurungan, boleh berehat fikiran selepas hari yang melelahkan, dan juga boleh membantu melegakan sakit badan dan sakit. Apabila digunakan di rumah kita, lavender boleh meningkatkan mood kita dan menjadikan kehidupan lebih menyeronokkan. Terdapat banyak cara untuk menggunakan kuasa lavender dan menggabungkan kuasa itu ke dalam kehidupan seharian kita. Bunga-bunga ungu yang cantik boleh dikeringkan dan digunakan sama ada dalam bentuk tangkai atau melalui tunas kering daripada bunga. Anda juga boleh membeli minyak pati lavender untuk sumber yang sangat pekat yang akan memberi sejumlah besar aromaterapi dengan hanya menggunakan beberapa titik minyak.

Lavender kering pada batang boleh digunakan untuk membuat karangan bunga indah atau gubahan bunga kering. Wreaths dengan lavender yang kukuh di sekeliling membuat loghat ungu dramatik kepada mana-mana bilik sambil menambah wangian yang berlangsung selama bulan. Jika batang perlu menyegarkan, semburan sedikit daripada pengabut penuh dengan minyak pati lavender adalah penyelesaian yang sempurna. Jika anda sama ada mahu nada turun bau lavender di ulang-ulang atau tidak mempunyai banyak ungu dalam hiasan anda, anda boleh menggunakan beberapa tangkai di sana sini untuk menambah sentuhan ungu dan petunjuk wangian untuk tetapan anda .

Pengaturan bunga kering adalah tempat yang sesuai untuk menambah lavender. Sekali lagi, anda boleh memperhebatkan kesan warna dan bau bunga ini dengan mengisi pasu atau bakul dengan hanya lavender. Beberapa batang di sana sini boleh digunakan untuk menambah pizzazz kepada perkiraan yang sedia ada. Bilik mandi dan bilik tidur adalah kawasan-kawasan yang sesuai untuk lavender kering kerana masing-masing, ia menyembunyikan bau dan membawa bersantai. Inilah sebabnya mengapa apabila anda pergi ke spa atau dengan ahli terapi urut mereka sentiasa menggunakan lavender untuk meningkatkan suasana untuk pelanggan mereka.

Minyak pati adalah semata-komponen wangi bunga lavender yang telah ditambah kepada cecair untuk aplikasi mudah; ini biasanya minyak, tetapi juga boleh berada dalam cecair berasaskan alkohol seperti Cologne. Minyak yang indah kerana mereka berpegang aroma untuk jangka masa yang lebih lama apabila disapu pada kulit atau sachet atau kain. Sejak zaman purba, lavender telah digunakan dalam sabun dan dobi untuk melembutkan kulit dan memberikan wangian untuk pakaian. Anda boleh membeli minyak pati dari sebuah kedai minyak wangi, makanan kedai semula jadi, atau dalam talian.

Berikut adalah beberapa tips untuk menambah aroma lavender kering ke mana sahaja di rumah anda:

o Lembapkan kapas dengan beberapa titik minyak lavender dan menambah kepada pembersih vakum kanister atau beg. Ia akan mengisi seluruh rumah anda dengan bau yang indah!
o Semburan atau menggugurkan beberapa minyak pati ke tuala kecil dan membuangnya masuk dengan pakaian anda di dalam pengering.
o Letakkan piring yang kecil yang penuh dengan tunas lavender sebelah katil anda untuk membantu mendorong rasa mengantuk pada waktu malam.
o Tambah hadiah gubahan bunga kering atau ulang-ulang mana-mana sahaja di rumah anda di mana anda mahu menikmati cahaya, wangian berterusan lavender.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar