Tips Untuk Lulus Batu Buah Pinggang - Nasihat Kesihatan Semulajadi

Tips Untuk Lulus Batu Buah Pinggang - Nasihat Kesihatan Semulajadi

Istilah carian, 'tips untuk lulus batu karang' adalah satu yang popular hari ini. Ramai orang yang mencari kualiti, penyembuh penyelidikan yang bekerja untuk curahan batu karang dan menghapuskan simptom kesakitan penyakit ini.

Jelas sekali, kebanyakan orang menghadkan diri mereka untuk minum air yang banyak. Oleh kerana kebanyakan batu terdiri daripada kalsium, ia hanya masuk akal bahawa anda memerlukan air untuk membantu mengepam organ penting ini. Malah, kebanyakan batu akan diluluskan dengan meminum air yang banyak.

Walau bagaimanapun, apa yang kira-kira 15% yang lain batu karang yang lebih besar daripada 5 mm dan memerlukan sesuatu yang lebih sedikit? Dalam artikel ini, anda akan mempelajari beberapa tips cepat yang bekerja untuk membantu membubarkan dan lulus batu karang.

Untuk Lulus a Stone Buah Pinggang ... Serat dan Asid

Ia telah berkata bahawa batu karang adalah mungkin penyakit yang paling menyakitkan dan juga yang paling mudah untuk menyembuhkan secara semulajadi. Ini berkemungkinan besar kerana semua yang anda perlukan adalah 2 perkara: serat dan asid yang betul.

Serat adalah dalam segala-galanya daripada bijirin buah-buahan dan sayur-sayuran. Fiber telah mendapat banyak publisiti akhir-akhir ini kerana semua manfaat kesihatan. Ia secara semulajadi boleh menjaga tubuh anda dibuang toksin, kolesterol dan juga batu karang.

Asid dalam banyak makanan yang berbeza. Malah, asid askorbik (juga dikenali sebagai vitamin C) adalah asid yang meningkatkan imuniti anda. Tetapi ada asid lain yang benar-benar boleh membantu dalam melarutkan batu kalsium dalam buah pinggang anda.

Berikut adalah beberapa tips untuk lulus batu buah pinggang.

1. Jelas sekali, air minuman masih penting. Walaupun anda mungkin mendapati sedikit kejayaan dengan air minuman, anda perlu terus minum air bersama-sama dengan tip-tip lain. Anda harus berusaha untuk minum sekurang-kurangnya 10-12 gelas setiap hari.

2. Serat adalah penting. Cuba untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 5 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari. Sayur-sayuran adalah pilihan yang lebih baik kerana kandungan gula yang kurang.

3. Sayur-sayuran yang mempunyai kandungan klorofil yang tinggi dikatakan menjadi yang terbaik untuk curahan buah pinggang. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa asparagus, rumput gandum, pasli segar semua sayur-sayuran mudah yang boleh membantu mencuci batu karang.

4. Oleh kerana hati tidak memainkan peranan dalam peraturan asas asid, adalah penting untuk mendapatkan asid yang betul untuk membantu melarutkan batu-batu. Anda perlu tambahan 1000 mg Vitamin C (asid askorbik) 3 kali sehari.

5. Menambah jus lemon untuk minuman anda juga boleh memberi manfaat untuk memberi minuman anda tendangan tetapi juga membolehkan asid sitrus untuk sampai ke buah pinggang anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar